Panji Hitam

http://sheikyermami.com/wp-content/uploads/2007/10/2005-04-17_003226_black_flag.gif

Thursday 1 March 2012

Episod Akhir Sandiwara Bumi II


Episod Akhir Sandiwara Bumi II

Oleh : Raden Agus Adiputra
1 Mac 2012 ( 8 Rabi’ul Akhir 1433H)




Era Permulaan Episod Akhir -  Lahirnya Bani Israel dan Bani Arab
Seperti yang diketahui umum, Nabi Ibrahim dan anak saudaranya Nabi Lut adalah berbangsa Ibrani (hebrew). Setelah lanjut usianya, dia dikurniakan dua orang anak dari dua isteri, iaitu Nabi Ismail dari isterinya Siti Hajar (anak Raja Mesir) dan Nabi Ishaq dari isterinya Siti Sarah.

Nabi Ismail merupakan ‘Bapa’ kepada Bangsa Arab, bersama ibunya Siti Hajar telah berpindah ke tanah Mekah dan bermastautin disana. Maka dari turunan Nabi Ismail inilah ujudnya bangsa Arab yang menurunkan pula beberapa suku, diantaranya Bani Hashim yang merupakan moyang kepada Nabi Muhammad S.A.W.

Manakala Nabi Ishaq pula menurunkan Bangsa (Bani) Israel yang berpecah kepada 12 suku termasuklah bangsa Yahudi yang bermula dari anak Nabi Ya'kub yang bernama Yahuda@Yahudza@Judah. Nabi Isyhaq merupakan datuk kepada Bani Israel. Maka dari sinilah keturunannya yang berpecah kepada 12 suku (12 anak itu) mendapat gelaran Bani Israel (Israel – membawa makna ‘Kekasih Tuhan’). 12 anak-anak Nabi Ya’kub adalah seperti berikut:

1.    Ruben @ Rawabil @ Ru’bem @ Reuven
2.    Simon @ Syahmun (anak lelakinya bernama Thalut yang tersebut dalam Al Quran)
3.    Levi @ Lewi @ Lawee (menjadi nenek moyang Nabi Isa)
4.    Yahuda @ Yahudza @ Judas (nenek moyang Nabi Daud dan Nabi Sulaiman
5.    Daan
6.    Natthali (Naftalv)
7.    Gad (Yad)
8.    Asyer
9.    Isakhar (Yassakir)
10.  Zebulon
11.  Yusuf (Nabi Yususf a.s.)
12.  Bunyamen @ Benjamen (Moyang kepada Nabi Yunus a.s.)
13.  Dinnah (anak perempuan tunggal Nabi Ya’kub


Bersumber dari beberapa buah kitab, Nabi Ya’kub memasuki Mesir ketika umurnya 130 tahun dan bermastautin di sana selama 17 tahun. Setelah sekian lama berpisah dengan anak kesayangannya Yusuf (Nabi Yusuf a.s.), akhirnya mereka bertemu kembali. Sebelum bertemu dengan Nabi Yusuf (ketika itu menjadi Menteri Penasihat Firaun) Nabi Ya’kub menyuruh anak-anaknya mencari Nabi Yusuf dan berpesan – sebagaimana termaktub dalam Al-Quran:


“Wahai anak-anakku! Pergilah dan intiplah khabar berita mengenai Yusuf dan saudaranya (Bunyamin), dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat serta pertolongan Allah. Sesungguhnya tidak berputus asa dari rahmat dan pertolongan Allah itu melainkan kaum yang kafir".

Sebelum wafat Nabi Ya’kub berwasiat kepada anak-anaknya sebagaimana juga Nabi Ibrahim berwasiat kepada anak-anaknya, seperti yang dijelaskan dalam Al Quran:

“Dan Nabi Ibrahim pun berwasiat dengan agama itu kepada anak-anaknya, dan (demikian juga) Nabi Yaakub (berwasiat kepada anak-anaknya) katanya: "Wahai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih agama (Islam) ini menjadi ikutan kamu, maka janganlah kamu mati melainkan kamu dalam keadaan Islam".


“(Demikianlah wasiat Nabi Yaakub, bukan sebagaimana yang kamu katakan itu wahai orang-orang Yahudi)! Kamu tiada hadir ketika Nabi Yaakub hampir mati, ketika ia berkata kepada anak-anaknya: "Apakah yang kamu akan sembah sesudah aku mati?" Mereka menjawab: "Kami menyembah Tuhanmu dan Tuhan datuk nenekmu Ibrahim dan Ismail dan Ishak, iaitu Tuhan yang Maha Esa, dan kepadaNyalah sahaja kami berserah diri (dengan penuh iman)".

Surah Al-Baqarah ayat 133 dengan jelas menyanggah penyelewengan dan pegangan serta kepercayaan orang Yahudi dan Kristian tentang agama Nabi Ibrahim dan Nabi Ya’kub.


Perhatian: Sebelum anda klik butang 'Play' filem kisah Nabi Yusuf & Nabi Yaakob, pertimbangan wajar anda adalah diharapkan. Harap watak-watak yang melakonkan Nabi Yaakob dan Nabi Yusof tidak menjadi isu agama. Objektif utama penyayangan filem ini adalah sebagai informasi secara interaktif yang mungkin lebih menarik berbanding pembacaan cerita buku dan gambaran kehidupan mereka di zaman silam melalui penceritaan filem dirasakan lebih efektif. Selamat menonton...........














Kisah Nabi Ya’kub:



Ikuti juga kisah Nabi-nabi:
14.  NabiMuhammad:-





Jika diikuti dengan teliti cerita-cerita dalam kisah-kisah nabi, bermula dari Nabi Ibrahim dan Nabi-nabi dari keturunan Ya’kub, berlaku pergolakan dalam keluarga nabi-nabi sendiri. Terutamanya yang berkisar dalam keluarga Nabi Ya’kub. Nabi Yusuf dan saudara kandungnya Bunyamen lahir dari isteri Nabi Ya’kub yang bernama Rahil manakala anak-anaknya yang lain lahir dari isterinya yang bernama Leia. Nabi Ya’kub memberikan kasih sayang yang lebih kepada Yusuf dan saudara kandungnya Benyamin. Ini mendatangkan cemburu dan perasaan benci saudara-saudara tirinya terutama abang sulungya yang berhasrat untuk membunuh Yusuf. Berlakulah pakatan untuk melenyapkan Yusuf dari keluarga Ya’kub dan terjadinya kisah Nabi Yusuf di buang ke dalam perigi buta di tengah padang pasir oleh abang-abang tirinya dan dipunggut oleh pedagang hamba.

Pergolakan kekeluargaan seterusnya berlaku juga dalam suku-suku Bani Israel dan kebanyakannya suka membantah Nabi-nabi yang memimpin mereka, terutamanya umat pengikut Nabi Musa. Sesungguhnya begitu ramai Nabi dan Rasul yang diangkat dan dilantik oleh Allah SWT dari kalangan Bani Israel kerana mereka adalah bangsa yang mudah lupa dengan  ajaran Nabi-nabi mereka, degil dan pembantah. Kitab Taurat,  Zabur dan Injil sanggup mereka ubah sebahagiannya demi untuk memuaskan hati dan kehendak mereka. Begitulah berlakunya penyelewengan ajaran Agama yang dibawa oleh Nabi-nabi keturunan Israel sehingga berlaku pergolakan, keganasan dan kekejaman di dunia sehingga kini. Sesungguhnya, Bani Israel, terutamanya dari suku Yahudi(Yahuda) menyimpan dendam sepanjang zaman kerana mereka dari ribuan tahun lampau sentiasa ditindas oleh kerajaan besar ketika itu, seperti Mesir dan Persia. Hidup berkelana dibumi tanpa memiliki sebuah negara berdaulat. Mereka (keturunan Yahuda (yahudi) - kembali bersatu dan mencari suku bangsanya yang ‘hilang’, dan merancang (semenjak dari Zaman Nabi Musa dan Nabi Harun) untuk menubuhkan sebuah negara ‘Zion’ (lihat Zionist) dan bercita-cita untuk menguasai dunia seluruhnya dengan misi mereka ….’The New World Order’ !


Era Sejarah Pelan Penubuhan Zionist (Zionisme)
Zionisme awalnya merupakan gerakan politik Yahudi sekuler yang menginginkan berdirinya negara Yahudi di atas Bukit Zion di Palestina dan sekitarnya. Gerakan ini dilatarbelakangi tuntutan pihak Yahudi ke atas Palestina seperti yang tercantum dalam kitab iblis mereka- ‘Talmud’ dan kemudian diperkuat oleh ribuan catatan kaki yang memenuhi Injil Scofield dan Injil versi King James yang awalnya banyak dipakai orang Barat. Injil Scofield inilah yang melahirkan kelompok Judeo-Christian, sebuah kelompok Kristian yang mendukung Zionisme.

Zion merupakan nama semua bukit yang terletak di Barat daya Al-Quds (Yerusalem). Kaum Yahudi percaya, pada lokasi tersebut, King solomon (Nabi Sulaiman a.s.) pernah membangun istananya (haikalnya) dan menyimpan banyak harta di bawah tanah tersebut. Harta tersebut bukan hanya banyak, namun memiliki daya magis yang sangat besar sehingga mereka percaya akan boleh menjadi pemimpin dunia jika memilikinya.

Tepat di hari jatuhnya Yerusalem, Godfroy de Bouilon mendirikan Ordo Zion yang kemudian melahirkan Ordo militer Ksatria Templar. Kesemua tentera Templer dikalahkan oleh Salahuddin Al-Ayubi dan mereka berundur ke Eropah. Di Eropah mereka ditumpaskan pula oleh King Philip Le Bell dan Paus Clement pada 13 Oktober 1307.

Seiring dengan perjalannan waktu, istilah ‘Zion tidak lagi menjadi nama tempat, sebaliknya nama gerakan bagi orang-orang Yahudi Sekuler untuk mendirikan satu negara di tanah Palestina dengan Yerusalem menjadi ibukotanya. Nathan Bernbaum merupakan tokoh Zionist-yahudi pertama yang menjadikan istilah Zion ke bentuk politik. Pada 1 mei 1776 Nathan mencetuskan Zionisme sebagai gerakan politik bangsa Yahudi untuk mendiami kembali tanah Palestina. Gagasan Bernbaum didukung sejumlah tokoh Yahudi. Salah seorangnya adalah Yahuda Kalaj yang mencetuskan gagasan mendirikan ‘negara Israel’ di tanah Palestina (bukunya berjudul “Derishat Zion  -1826”.

Seorang Yahudi Jerman bernama Moses Hess, menyatakan jika untuk menguasai Palestina, maka kaum Yahudi harus berpakat dengan orang-orang Barat dan mempengaruhi mereka untuk kembali ke Palestina setelah kekalahan mereka yang memalukan ditangan Salahuddin al-Ayubi (Perang Salib Pertama)  di zaman silam. Gagasan tokoh Yahudi ini akhirnya mendapat dukungan dari sejumlah tokoh kolonialis Barat yang memiliki keinginan dan cita-cita serupa untuk menguasai wilayah Arab yang kaya (telaga minyak – petroleum).

Lima tahun kemudian, terbit buku “Der Judenstaat” (1896) yang ditulis oleh wartawan Yahudi-Austria bernama Theodore Hertzl. Secara terperinci buku ini mengajukan konsep tentang upaya pendirian ‘negara Israel’ di Palestina. Hertzl akhirnya dinobatkan sebagai ‘Bapak Zionisme Moden’. Strategi perjuangan Yahudi, oleh Hertzl, secara singkat boleh diungkapkan dalam sebuah pernyataan yang ringkas namun penuh erti: “Bila kita tenggelam, kita akan menjadi suatu kelas proletariat revolusioner, pemanggul ide dari suatu parti revolusioner, bila kita bangkit, dipastikan akan bangkit juga kekuasaan kewangan kita yang dasyat”. Sebuah pernyataan yang memiliki erti mendalam dan bersungguh-sungguh dijalankan oleh gerakan Zionisme, kerana gerakan inilah yang kemudian melahirkan ide komunisme yang menyatakan sebagai pejuang garda terdepan dalam membebaskan proletariat, dan juga kapitalisme yang merupakan negasi dari ide komunisme (gerakan Nazi oleh Hitler). Dan kaum Zionist mengambil keuntungan dari pergolakan kedua kutub tersebut.

Kita akan membahaskan panjang lebar berkenaan Zionisme ini kerana kita hari ini sedang berada dalam era dan ‘episod Sandiwara Bumi’  semasa. Mereka sedang berusaha merobohkan Masjidil Aqsa untuk tujuan mendirikan istana Messias Palsu yakni Dajjal sebagai pemimpin dan Raja negara Zion yang ingin menguasai negara-negara seluruh dunia dengan ‘Master Plan’ mereka…..’The New World Order’, yang dilaung-laungkan dengan lantang dan terbuka oleh Presiden Bush satu ketika dulu. Sesungguhnya Amerika Syarikat dilantik oleh Pertubuhan Zionist sebagai ‘Polis’ dunia mewakili mereka untuk mengawal dan mentadbir negara-negara seluruh dunia. Hakikatnya, dari presiden pertama Amerika Syarikat (George Washington) hinggalah ke presiden terkini adalah merupakan ahli pergerakan ‘Freemason’, iaitu salah satu dari cabang pergerakan zionisme dan perlantikan presiden-presiden Amerika Syarikat dari dahulu hingga kini semuanya adalah atas restu Israel Zionist! Ini terjadi kerana majoriti ahli-ahli kongres Amerika Syarikat terdiri dari  keturunan Yahudi dan diketuai oleh presidennya yang berkiblatkan Israel (Zionist).

Bertitik tolak dari tindakan Hertzl yang mengujudkan Kongres Zionist International 1 di Swiss yang menyatukan tokoh Zionist seluruh dunia, maka bermulalah agenda-agenda Zionist kearah mencapai matlamat-matlamat mereka yang telah dikenalpasti dan diputuskan. Salah satu hasil resolusi kongres tersebut berbunyi: “Zionisme bertujuan untuk membangun sebuah Tanah Air bagi kaum Yahudi di Palestina yang dilindungi undang-undang”. Theodore Hertzl terpilih sebagai pimpinan gerakan ini dan menulis dalam buku hariannya, “Kalau saya harus menyimpulkan apa hasil dari Kongres Bassel itu dalam satu kalimat pendek, yag sungguh tidak berani saya ungkapkan kepada masyarakat, saya akan berkata: “Di Bassel saya menciptakan negara Yahudi!” ‘Protocolat of Zion’ yang berisi 24 strategi Zionist-Yahudi menguasai dunia juga disahkan menjadi agenda bersama.”

Agenda pertama pergerakan Zionist sedunia adalah menghancurkan kekhalifahan Utsmani Turki. Yahudi Internasional bekerja siang-malam mempersiapkan segala hal untuk membolehkan cita-citanya tercapai. Pada 2 November 1917, Tokoh Inggeris, Lord Arthur James Balfour, mengirim sebuah surat yang ditujukan kepada Pemimpin Komuniti Yahudi-Inggeris, Rothschild (pengasas bank dunia), untuk diteruskan kepada Federasi Zionist, yang berisi pemberitahuan tentang persetujuan pemerintahan Inggeris yang telah menggelar ‘Rapat Kabinet’ bertarikh 31 Oktober 1917, atas permintaan bangsa Yahudi untuk membolehkan mendapat tanah Palestina. Ketika itu, sebahagian terbesar wilayah Palestina masih berada di bawah Khalifah Utsmani Turki, hanya saja ianya sudah diambang kehancuran. Sempadan-sempadan yang akan menjadi wilayah Palestina telah dibuat sebagai bahagian dari Persetujuan Sykes-Picor, 16 Mei 1916, antara Inggeris dan Perancis.

Rancangan pertubuhan Zionist anatarabangsa ini mendapat tentangan keras dari para Rabbi (pendeta) Yahudi yang konservatif. Mereka menganggap pertubuhan itu sebagai gerakan sekular yang menunggangi agama Yahudi  dalam satu Kongres Para Rabbi yang diadakan di Philadelphia, Amerika Syarikat pada akhir abad ke-19. Menurut mereka (para Rabbi), Zionisme merupakan gerakan sekular yang berlandaskan Talmud, sebuah kitab iblis, dan bukan Taurat Musa. Bagi para Rabbi, negara Yahudi akan didirikan pada akhir zaman, yakni ketika Sang Messias Yahudi (Dajjal al-Masikh) muncul dan memimpin orang-orang Yahudi untuk mendirikan negaranya di Palestina. Akhirnya satu kelompok ketika ini, iaitu Neturei Karta dan juga International Jews Anti Zionists (IJAN) tertubuh menentang gerakan Zionisme.

Pergerakan Zionist disertai oleh ramai pakar saintis. Salah seorangya adalah Dr. Chaim Weizmann, jurubicara organisasi Zionisme di Britain dan pendukung utama Zionisme. Beliau adalah seorang pakar kimia yang berhasil mensintesiskan aseton melalui fermentasi. Aseton diperlukan untuk menghasilkan cordite, bahan letupan yang sangat berguna untuk persenjataan Inggeris. Jerman diketahui telah memonopoli ramuan asas aseton iaitu kalsium asetat. Tanpa kalsium asetat, Inggeris tidak boleh menghasilkan aseton dan tanpa aseton tidak akan terhasil cordite. Jadi, tanpa cordite, Inggeris saat itu mungkin kalah dalam Perang Dunia Pertama. Oleh kerana itu, pihak Inggeris terhutang budi pada Yahudi, khususnya kepada Weismann.

Pada 14 Mei 1948, Israel sebagai sebuah negara telah dideklarasikan dan David Ben Gurion diangkat sebagai Perdana Menteri pertama. PBB mengesahkan negara Israel dan langkah PBB ini membuktikan kepada dunia bahawa pertubuhan dunia (PBB) itu menyokong penjajahan bangsa Palestina yang dilakukan oleh zionist Israel. Tertubuhnya negara Israel adalah melalui kekerasan, kekejaman dan pembunuhan orang-orang Palestina dan mengusir mereka dari negara Palestina yang ribuan tahun telah menjadi milik sah orang-orang Palestina, bumi dan tanah yang suci itu.

bersambung………………




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.